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Snowy White
mit Roger Waters auf Tournee:



26.1.2007
Auckland NZ
North Harbour Stadion


TINA: Ich sah das Konzert in Auckland, Neuseeland und dort sass ich in der 10. Reihen der Frontseite mit dem erstaunlichsten Anblick des Stadions! Leider nahm ich keine Kamera mit mir, weil auf der Karte stand, dass Kameras möglicherweise nicht erlaubt werden können, und ich wollte das Risiko nicht eingehen, dass sie konfisziert würde!



Wie auch immer, so war es mir möglich die tolle Sicht und den Sound der Show voll zu geniessen, ohne dass ich mich sorgen musste ein geeignetes Kameraobjekt zu finden! Es war wirklich das eindrucksvollste Erlebnis. So nah sitzend an der Frontseite, war ich tatsächlich in der Lage, Rogers, Snowys und Daves Finger auf den fretboards ihrer Gitarren ganz klar zu sehen. Ich war noch nie so nahe an der Frontseite eines Konzertes, also waren die 400NZ für die Karte das beste Geld, das ich jeh ausgegeben habe. Es war, als würden sie für die ersten 10 Reihen spielten - und niemand anders wäre da. Reine Magie.



Vom ersten bis zum Letzten Augenblick, erhielten die Fans, was sie wünschten - ein Stück Nostalgie von einer der feinsten Bands überhaupt. Ich verbrachte viel Zeit damit mich zu fragen, wie Gilmours Teile in der Musik umgesetzt würden, aber ich brauchte mich nicht zu sorgen. Dave Kilminster ist nicht nur ein weltberühmter und vollendeter Gitarrist, sondern auch ein ehrfürchtiger Sänger. Er hat einen rohen Affekt und es muß für ihn erstaunlich sein, jede Nacht auf dieser Tour aufzutretten um die Zuhörer mit seiner Interpretation der Musik zu beeinflussen.



Waters bewies auch, dass er noch bringt, was er verewigt. Ihn im Stadion live zu sehen, blendend mit einem gewaltigen Grinsen auf seinem Gesicht, war wirklich so verblüffen, dass es dessen Beschreibung gerade herausfordert. Man sah ihm an, dass er seine Lebensphasen hatte und dass keine Überraschende Tat fehlte. Alle bekannten Spuren des angeblichen „Egos“ scheinnen verschwunden zu sein, gleichermassen was die Bemerkungen in den verschiedene Songs angeht. Was für eine Legende..



Als Snowys Gitarre während 'Set the controls for the heart of the sun verschwunden war und er sein Solo verlor, setzte Waters, bis zum Ende des Songs fort und erklärte danach dem Publikum, dass es unmöglich wäre weiterzumachen ohne Snowys Stück gehört zu haben.. Also haben sie an diesem Punkt noch einmal angesetzt und das Ende des Songs erneut gespielt!! Fantastisch!!!



Ich liebte «Great gig in the sky» - Fantastisch! Das Ganze «Dark Side of the Moon» war ausgesprochen schön – und noch perfekter es unter den Sternen zu hören, einem Mondschein Himmel ohne Windhauch noch verbunden mit einem Regentropfen. Auckland hat bis jetzt zweifellos eine der schönsten Sommernächte der Saison präsentiert. .



Viele Leute von den Hauptständen sind an den Seiten des vorher gestellten Sektors herabgestiegen und waren tanzend und schreiend in der Nähe der Bühnenseite. Roger ging oft zu dieser Seiten der Bühne und hat seine Fans wiedererkannt, machte wellenartige Bewegngen und grinst sie an und wirft seine Gitarre in ihre Richtung. Sie wurden toll! Er muss für die Musiker schwierig sein, vor einem sitzenden Publikum zu spielen, obwohl wir in unseren Sitzen schwankten, Roger liebte die wilden Mengen an dem Seiten! Gut für ihn.



So irgendwie, ist das mein Bericht des Konzerts - ich bin begeistert dort gewesen zu sein, denn es ist etwas an das ich mich noch sehr lange erinnern werde. Ich habe seit meinem 10. Lebensjahr eine Kopie von «Dark Side of the Moon», Es war auf jeden Fall das berauschendste Ereignis für mich, das von einer lebenden Legende Live zu hören. Ich hoffe, dass der Rest der Tour gut läuft!

Tofa soifua

Tina Bourne


TAMAR: Roger Waters makes you feel like nothing else outside of the stadium in which he is performing exists. Like a possessed magician he commands the attention of every audience member, as he did at the Auckland leg of his Dark Side of the Moon world tour.

 

Waters ruled North Harbour Stadium with passion, fury and humour, and nothing outside of the music mattered.

 

Though Pink Floyd music was made to be played in a stadium setting I was half dreading this concert. The idea of hearing Money or Shine On You Crazy Diamond without David Gilmour on vocals was a worry.

 

But from the first powerful chords of In The Flesh the audience was hooked. Mother followed, and though both are Waters' songs he totally dominated every aspect of the musical arrangements.

 

When Shine On began I was completely overwhelmed. The images of an ageless Syd Barrett flickering across the screen bought a tear to my eye. When Wish You Were Here began I got more emotional, and I wasn't the only one.

 

Waters seemed literally on fire, as pyrotechnics exploded in time to the music and classic Pink Floyd images of flying clocks attacked from behind.

 

Floyd's solo work was amazing live. Slotted between music from The Wall and other Floyd classics the new songs didn't feel like an intrusion. Waters raged and screamed, pacing the stage like a caged animal as images of George Bush and Osama bin Laden flashed behind him.

 

After an hour and a half there was a 20-minute break to prepare for Dark Side of the Moon to be performed in its entirety.

 

Hearing Dark Side without Gilmour wasn't at all harrowing. A guest vocalist sang Money and it sounded fantastic, while the epic Us and Them was sung by a second guest. Waters' vocals were amazing too. His rendition of Vera was worth the $100 ticket price alone.

 

This is the power of Pink Floyd. The band is bigger than all members of Pink Floyd, past and present. For all their in-fighting over who is the "creative genius" it really makes no difference who is singing.

 

The music was there before Roger Waters and David Gilmour, Nick Mason and Richard Wright. It was even there before Syd Barrett. They were just the ones to unleash it.

 

Waters' encore of Another Brick in the Wall only compounded this view.

 

Cries of "Hey, teacher, leave them kids alone" could probably be heard across Auckland, and with the lights of a thousand joints sparking up on the field it really looked magical.

 

It sounded like magic too - and no Pink Floyd fan should have missed this concert for the world

 

TAMAR McKEWEN


PETER: Pink Floyd founder Roger Waters had only a three-quarter-full moon shining down on him in his concert on the North Shore - but the celestial theme of his greatest-hits show more than made up for that.

 

A backing band of long-time Waters collaborators seamlessly recreated Dark Side of the Moon, which was performed in its entirety and formed the highlight of the performance.

 

An early number to savour was Shine On You Crazy Diamond, which was played while an eerie, blood-red image of former Floyd frontman Syd Barrett, who died last year, floated above the stage.

 

A stunning backdrop of visuals mixed the faces of dead and, Waters would argue, living tyrants, with classic images from the Floyd canon - lunar landscapes, spinning clocks and even the band's early oil slides on Set the Controls for the Heart of the Sun.

 

But even the supreme guitar playing of Andy Fairweather-Low couldn't save Leaving Beirut, a meandering new anti-war song about Waters' travels through Lebanon back in 1961.

 

 

In fact, if there was any weakness in Waters' show, it was the lack of new material.

 

Still, the timelessness of many of his classic tracks shone through, especially when a giant inflatable pig was released into the night sky during the bleak number Sheep.

 

Plastered along the wobbling hog's underbelly were anti-Bush slogans and the word "tinorangatiratanga" at the centre of a bull's eye.

 

Diehard fans rose to their feet for more-obscure numbers from the Floyd's last real album, The Final Cut.

 

Amused to Death was the only one of Waters' three solo albums to get an airing.

 

An unforgettable performance and the closest thing to a true Pink Floyd performance we younger fans are likely to witness.

 

PETER GRIFFIN


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